Norwegian: Økt trafikk og offentlige punktlighetstall

By on May 8, 2009 0 7 Views

Totalt fløy 861.530 passasjerer med Norwegian, og økningen skyldes først og fremst utvidelse av rutetilbudet i allerede etablerte markeder og de nye rutene som er blitt opprettet siden mai i fjor.

I motsetning til SAS har ikke Norwegian tidligere offentliggjort tallene for punktlighet og kansellerte avganger, men i statistikken for april er disse tallene for første gang med.

– Vi har jo ikke publisert disse tallene før, men vi mener nok at de er bedre enn før, sier kommunikasjonsdirektør i Norwegian, Anne-Sissel Skånvik til E24.

 I følge Norwegian var deres punktlighet på 86 prosent i april, mens ikke regulariteten var på 99,9 prosent. Til sammenligning var SAS sine marstall 99,6 for puntklighet og 92,1 for regularitet. De seneste tallene fra Norsk Kundebaromenter viste at Norwegian har mistet oppslutning, bl.a. som følge av for dårlig punktlighet, skriver E24. 

– De har for eksempel hatt en ti prosent dårligere punktlighetsrate enn SAS. De må passe seg litt i forhold til konkurransen med SAS, hvor de nå har tapt terreng, sa prosjektleder for barometeret, Pål R. Silseth ved BI, til E24 tidligere i uken. Skånvik avviser imidlertid at det er årsaken til offentliggjøring av tallene. Hun mener i følge nettstedet at trafikktallene viser at kundene tross alt ikke er så misfornøyde med Norwegian.

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *