Miljøvennlig selger godt i Syden

By on February 9, 2009 0 8 Views

Star Tour har som mål at det nye hotellet skal være CO2-fritt, og hotellet er det første av sitt slag. Samtidig med at hotellet åpner miljøsertifiserer reisearrangøren alle sine Blue Village i Europa.

– Dette er over all forventning. Vi håpet at mange ville finne det nye og grønne familiehotellet vårt attraktivt, men at interessen skulle være så stor hadde vi nok aldri drømt om, sier kommunikasjonsdirektør Lena Petersson i Star Tour. Hun fortsetter: – Det er alltid stor etterspørsel når vi lanserer et Blue Village, men denne gangen har responsen vært langt større enn normalt – og det midt i en finanskrise. Dette er jo ikke akkurat et billighotell. Jeg tror nordmenn i større grad vil velge et miljøvennlig alternativ dersom det er tilgjengelig, og nå er det opp til oss og bransjen forøvrig å ta utfordringen.

 

Reisebransjedirektør Rolf Forsdahl i HSH synes det er hyggelig nytt at et grønt hotell vekker så stor interesse.

– Selv om publikums interesse for miljøriktige reisealternativer ikke har vokst så raskt som vi håpet, er det en økende interesse for miljøvennlige alternativer, og det ser ut til at de yngre kundegruppene er mer miljøbevisste enn de eldre.  Når bransjen knytter dette temaet tett sammen med et populært reisemål vil dette kunne bidra til et bredere engasjement i markedet, sier han.

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *