Villedende reklame fra 13 flyselskap

By on June 11, 2008 0 10 Views

E24.no skriver at det britiske konkurransetilsynet har tvunget hele 13 flyselskap, deriblant Ryanair, til å endre sine internettsider og annet reklamemateriell. Grunnen er at det virker som om flybillettene er billigere enn de egentlig er, skriver den britiske avisen The Guardian.

Mange flyselskaper organiserer bookingen på internett slik at den fulle og virkelige prisen kun vises helt i slutten av bookingprosessen. Skatter og avgifter – en viktig del av prisen – kommer blir ofte ikke med før til slutt.

Hittil har 11 av de 13 selskapene endret sine internettsider og sitt reklamemateriale. To av selskapene – Ryanair og Aer Lingus – har endret sine hjemmesider, men hevder at tekniske forhold forhindrer dem fra å legge om hele den nettbaserte bookingprosessen med en gang. I mellomtiden har Ryanair gått med på publisere en uttalelse på hjemmesiden med informasjon om hvor store skatter og avgifter som vil inngå i den endelige prisen.

Kilde: E24.no

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *